Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
shiRO
MemberJos Doflamingo puhui Kumasta, joka oli vielä "elossa" Shabondyssa, niin silloin Kuma ei todella voi olla kirjaimellisesti kuollut. Kuma on käyttänyt jo pirunmarjavoimiaan pari lukua sitten, joten se todistaa ainakin kehon olevan kunnossa. Itsekin kuitenkin arvelen Vegapunkin tehneen jotain muutoksia Kumalle, joka on johtanut sitten tähän niin sanottuun kuolemaan. Toisaalta merivoimat uskoivat Kuman hoidelleen Olkihatut oikeasti Shabondyssa, joten siihen mennessä Vegapunkilla tai kenelläkään muullakaan ei olisi ollut mitään syytä ryhtyä toimenpiteisiin Kuman suhteen. Miten lie, turhaahan tällainen spekulointi oikeastaan on.
Hieno luku muuten, mahdollisuus koskea logiaan hakin avulla taisi varmistua vihdoinkin. Lieköhän Hancockin voimilla olevan mitään vaikutusta Smokeriin, kun ei herra vaikuta olevan mitään ihastuvaa sorttia. Minikokoista Luffya vaihde kolmen jälkimainingeissa ei muuten näytetty. Luulisi olleen melko helppo maalitaulu tuossa tilanteessa merivoimille.
shiRO
MemberOdallahan oli Logue Townin varalle enemmänkin ideoita varattuna, mutta joutui jättämään ne pois, koska halusi saada Olkihatut jatkamaan matkaansa luvussa 100. Osaa näistä ideoista käytettiin sitten animessa jonkin verran muuteltuina. Itsekin olisin kyllä halunnut nähdä kaupunkia enemmän mangassa, ja varsinkin jotain Rogeriin liittyvää oltaisiin voitu esitellä lisää.
shiRO
MemberKannattaa ladata avatar jollekin muulle sivustolle, kuten vaikka ImageShackiin, ja linkittää se profiiliin, niin pystyy kiertämään tuon tiedostokoon rajoituksen. Ja omastakin mielestä kuvakokoa voisi suurentaa ainakin tuohon Monnisen ehdottamaan kokoon, kun ainakin leveydelle on runsaasti tilaa tuolla sivupalstalla.
Kuroii wrote:
Ja onhan mulla vielä siitä asiaa, että voisiko allekirjoituksen kuvakokoa rajata? Olen muutamilla nähnyt todella isoja kuvia, niin eihän siinä kohta montakaan viestiä sivulle mahdu kun eräillä on niin isot allekirjotukset. sitä paitsi ne häiritsevät.
Itsekin kaipailisin rajoituksia allekirjoitusten koolle. Niiden korkeus ei todellakaan saisi ylittää avatarin maksimikorkeutta, vaan niiden pitäisi olla mahdollisimman matalia, jota suurehko leveys sitten kompensoi.
shiRO
MemberNanakin wrote:
Baroque Works -kirjat on vielä hyvää luettavaa, sillä mun mielestä osa Skypiea-arcin kirjoista oli tylsää, ja paikallaan junnaavaa lukemista.
Itsekin pidin Skypieaa ensimmäisellä kerralla melko tylsänä osiona, koska se tuntui turhalta sivujuonelta kokonaisuuteen nähden. Alusta asti oli jo selvää, ettei esimerkiksi etsintäkuulutusten palkkiot tule tapahtumien jälkeen kasvamaan. Toisella lukukerralla kuitenkin jo ymmärsi tämän osion hienouden, ja varsinkin Montblanc Norlandin tarina on omalla tavallaan melko koskettava. Pallojen ja raudan koetus pappeineen olivat kyllä tylsimmät osat, mutta eiköhän Luffyn ja Enerin taisto korvannut niiden puutteita. Varsinkin Luffyn uudet tekniikat olivat varsin hupaisia, tyhjäpää etunenässä.
shiRO
MemberHieman spoilaava kuva suomijulkaisua lukeville tarkoitettuun aiheeseen, lähinnä siis alemman hahmon läsnäolon osalta. Varoituksena siis tähän tahtiin lukeville.
shiRO
MemberMarinoa wrote:
Nanakin wrote:
sillä nimeomaan Aokijin takia Luffy kehitti ne vaihteet.
aokijin? ajattelin että cp9:n. mutta totta, tulis aika kiire kehitellä uusia juttuja sillä melko lyhyellä merijunamatkalla lobbyyn. mutta missä se tuli ilmi että aokijin takia?
Luvussa 387 Luffy kertoi Bluenolle, että hävittyään Aokijille hän kehitti vaihteet pystyäkseen suojelemaan tovereitaan vahvoilta vihollisilta vastaisuudessa.
shiRO
MemberEihän Kuma pakolla ole millään tavalla kapinallisarmeijaan osallinen, vaikka aika todennäköistähän se on. Vaikka Kuma onkin Ivalle vanha tuttu, se ei todista tällä hetkellä vielä mitään. Tunsihan Iva esimerkiksi Crocodilenkin jo entuudestaan, ja pitää muistaa että Iva on toiminut myös Kamabakkan kuningattarena. Osasihan Kuma lennättää Sanjinkin kyseiseen paikkaan, joten luultavasti hän oli tietoinen saaren olemassaolosta.
shiRO
MemberMarinoa wrote:
mistä lähtien ja miksi grand linesta tuli sellanen paikka kun se nyt on?
Luultavasti kaikilla on ollut sama tavoite kuin Gold Rogerilla, eli maailman kiertäminen meriteitse. Vähitellen kaikki voimakkaimmat merirosvot jokaiselta neljältä mereltä ovat kerääntyneet Grand Linelle merivoimat perässään, ja alueesta on alkanut kehittyä sellainen kuin se nykyään on. Lisäksi on näitä muita merenkulkijoita, kuten Montblanc Norland, jotka tulivat alueelle sen vaihtelevan kulttuurin takia. One Piecen maailmassa ainoa tapa hankkia mainetta taitaa olla Grand Linellä rellestäminen.
Al Chemist ehtikin vastaamaan ensin…
Al Chemist wrote:
Merirosvokuningashan hallitsee neljää yonkouta, ja neljällä yonkoulla taitaa kaikilla olla todella suuri miehistö ja monta divisioonaa. Nämä divisioonat ovat ympäri maailmaa, ja pitävät tusinamerirosvot kurissa. Näin siis merirosvo hallitsisi kaikkia meriä.
Tällaisesta ei ole sitten mitään mainintaa sarjassa.
shiRO
MemberNanakin wrote:
Miten ne tuulensuunnat tähän liittyy? Tanssipulverin ideahan oli, että se taivaalle ammuttuna tuo sateen, mutta naapurialueille asti päästessään pilvet eivät jaksa enää puristaa vettä itsestään. Mutta jos taas pilvet eivät mene Alabastaan, niin eihän siellä sittenkään sada. Tai ainakin jotain sinnepäin.
Kuten Nami luvussa 161 kertoi, tanssipulverin käytön takia "kuivuus siirtyy tuulen alapuolella olevaan naapurimaahan". Joten jos sadepilvet olisivat saapumassa pohjoistuulen mukana, ei olisi mitään hyötyä ampua pulveria taivaalle saaren eteläpuolella, vaan laiva pitäisi aina sijoittaa oikealle kohdalle merellä. Tätä siis hain takaa.
shiRO
MemberNuo kolme henkilöä olivat arvoltaan kontra-amiraaleja, ja nimet on kyllä paljastettu jo Suomessakin (luku 319). Kolmashan on siis nimeltään Kizaru. Ja Aokijin alkuperäisenä tarkoituksenahan ei ollut taistella Olkihattujen kanssa.
shiRO
MemberItse kyllä käsitin myös sateettomuuden johtuneen Crocodilestä, koska heti Luffyn hänet voitettuaan alkoi satamaan, joten viittaus Crocodileen tuntuu varsin selkeältä. Olisihan se ollut melko vaikeaa käyttää tanssipulveria aina juuri oikeasta tuulen suunnasta, olettaen että tanssipulverialuksia oli ainoastaan yksi.
Ja johtotähdethän ei ole yksi mahdeista, vaan pelkät merivoimat (tai merivoimien päämaja, kuten Garp luvussa 432 kertoo).
shiRO
MemberOmasta mielestäni Metal Gear on ehkäpä se parhain pelisarja tähän päivään mennessä. Jokainen osa on tullut läpäistyä, ja Solidien lisäksi ensimmäinen ja toinen Metal Gear on tullut myös tahkottua loppuun asti, mutta ymmärrettävistä syistä niiden pelaaminen ei ollut niin antoisaa kuin uusimpien osien, vaikka kakkososa olikin jo ihan menevä pelikokemus. Lisäksi Acidia on tullut kokeiltua, mutta se ei ollut kovin viihdyttävä ja jäi näin ollen kesken. Game Boy Colorin Ghost Babelin haluaisin kyllä joskus pelattavaksi, vaikka peli onkin spin-off.
Omat suosikkini sarjasta ovat MGS2 ja MGS4. Ensin mainitun huonoksi puoliksi on laskettava välivideoiden korvaaminen codec-keskusteluilla, mutta sarjan paras peliosio eli tankkeri nostaa kyllä pelin aika korkealle. Lisäksi pelaaminen on yksinkertaisesti hauskaa, varsinkin kun pelissä on kiinteä kamera. En oikein ole tykännyt tuosta 3D-kamerasta, joka pilasi varsinkin Portable Opsin PSP:n rajoitusten takia. MGS4 taas oli hieno päätösosa juonelle, ja vaikka moni on valittanut pelin muistuttavan enemmän elokuvaa, niin ainakin itse viihdyin pelin välivideoiden parissa ainakin sen ensimmäisen pelikerran ajan. Ja onhan pelin pelaaminenkin vaihtoehtoisine reitteineen ihan mukavaa, vaikkei se MGS2:a voitakaan tällä osa-alueella.
Toisaalta ensimmäistäkin MGS:ää voisi pitää sarjan parhaana, koska siinä on erinomainen juoni, joka ei sorru liialliseen selittelyyn. Lisäksi pomot olivat oikeasti juonen kannalta tärkeitä, kun taas esimerkiksi MGS4:n pomot olivat lähinnä pelillisten syiden takia mukana. Itse pidän myöskin enemmän PS1:n versiosta kuin NGC:n The Twin Snakes -remakesta, koska tunnelma on alkuperäisessä pelissä paljon parempi kuin uudemmassa. Lisäksi hahmojen aksentit on poistettu ja musiikit vaihdettu huonompiin, ja näitä muutoksia ei parempi (tai oikeastaan monimutkaisempi) pelimekaniikka korvaa. Allenin mainitseman Enclosurenkin taisivat mennä poistamaan, vaikka se on sarjan parhaita kappaleita.
Nyt olisi jonkinlaisessa odotuksessa varsinkin tuo PSP:n Peace Walker, vaikka vähän epäilyttää Portable Opsin takia onko tuon pelaaminen edes nautittavaa. Lisäksi peli näyttää varsin co-op-painotteiselta, joka ei sekään kuulosta oikein hyvältä. MPO:kin tehtiin nettipelipainotteiseksi alunperin, ja siksi pelissä päädyttiin PSP:llä toimimattomaan 3D-kameraan kiinteän sijaan. Kojiman läsnäolo pelin kehitystiimissä lupaa kyllä hyvää, joten eiköhän sieltä ihan hyvä peli saada ulos. MGS: Risingiä en kovin paljon odottele, mutta pitää katsella mitä siitäkin tulee. Pelihän on käsittääkseni spin-off, eikä Kojima ole peliä paljolti kehittämässä. Nimen lisäliite, Lightning Bolt Action, toisaalta viittaa vähän hack’n’slashiin, joten ehkäpä sieltä saataisiin jotain uudenlaista menoa MGS:n loistavassa miljöössä.
shiRO
MemberVesihöyry on kuitenkin vain vesihöyryä, enkä usko että Crocodile olisi kovin haavoittuvainen edes sumussa kävellessään. Lukijoiden onneksi Oda panostaa enemmän sarjan viihdepuoleen kuin tieteelliseen pätevyyteen, eikä näitä mitenkään ihmeellisemmin kannata alkaa miettimään. Periaatteessahan Crocodilen olisi pitänyt heittää henkensä Luffyn syödessä hänen yläruumiinsa, koska suussakin on ihan tarpeeksi noita vesipohjaisia nesteitä hoitamaan homman, mutta parempihan se on ettei sarja ota itseään liian vakavasti.
Ja Grand Linen voimatekijäthän ovat siis kaapparilordit, neljä keisaria ja merivoimat.
shiRO
MemberEt ole missannut mitään, vastaus todella on jotain tuohon suuntaan, eli kysymys oli melko kompa. Vastausvuoro an&rille.
shiRO
MemberEi mennyt tämäkään oikein.
-
AuthorPosts